PaulenLilanroute66.reismee.nl

6e motordag

hoi

we hebben een goede nacht wat langer geslapen en op de motor naar het rock cafe daar lekker ontbeten en nog ff in de shop gekeken en natuurlijk allemaal dingetjes gekocht probeer bij elke plaats waar we stopen of slapen een magneet te kopen.Daarna lekker op de motor richting oklahoma city weer veel mooie natuur dorpjes gezien.Toen kwamen we door Edmond en ik zag een HD dealer want gisteren toen we de motoren schoonmaakte zagen we dat er bij het achterlicht van paul een gat zat en dat soort dingen moeten we bij de dealer doen. Dus wij naar binnen leuk geholpen en paul zelf het achterlicht er opzetten raken we in gesprek met een oudere motorrijder hij vroeg waar we vandaan kwamen en wat we deden dus verteld en hij van ja heb ook de route66 gereden. toen paul klaar was vroeg hij hoe we het beste konden rijden hij zei ik rij wel voor want oklahoma city is heel ingewikkeld. Dus wij met z'n 3e op route was wel leuk na oklahoma zijnde hij dat we door konden rijden en dat we goed zaten en hij ging weer terug. Dan zie je de omgeving verandere waar de grond geel achtig was is het nu rood echt weer veel mooie dingen gezien.Opeens kwamen we een motor museum tegen wij stopt en we zagen dat er achter een soort rommel markt was zo gaaf echt alle oude merken onderdelen van motoren daarna zijn we het museum in gegaan ook hele mooie oude motoren ook 1 uit de oorlog waar aan de zijkant van het stuur 2 geweren zaten daarna weer lekker op de route. toen moesten we hayway 40 op richting Amerilo en na de 2e afslag gingen we er af bij een benzinepomp gestopt om te kijken waar we er af moesten. Komt er een Harley rijder Danny bij ons staan vraagt of we ook de route66 rijden en wij ja en hij was onderweg naar een vriend in Amerilo want hij had vakantie hij is vrachtwagen chauffeur. hij zegt als je hier verder op de route gaat kom je over de Pony Bridge. Hij zegt zal ik het jullie laten zien wij oke rijden we met z'n 3e het was echt mooi op de brug waren 36 bogen dus heel lang wat over een natuurgebied loopt heel gaaf en daarna de weg door je hobbelt en stuiterd behoorlijk echt een oude we en toen kwamen we bij het oudste nog bestaande bezinestation van 1929 de weg is vernoemd naar de eigenaar Will Roggers Highway het is nog in orginele staat alleen de pompen doen het niet meer. Leuk en intesant om er te stopen en te kijken. toen door gereden tot Weatherford daar motel gezocht en ik eerst gedoucht want ik had het steenkoud want de laatste anderhalf uur hadden we regen en werd het steeds kouder. daarna gegeten en nu lekker slapen morgen vroeg op want we lopen nog steeds achter en hopen morgen bij Grand te komen.

gr zzzzzzzzzzz

ria

weer een leuk verhaal
maak er wat van

Paula

Wat leuk dat jullie zo veel geholpen worden door vreemden .
En ook nog op weg helpen top land.
Veel veilige rij kilometers en hoop voor jullie dat jullie die kilometers ingaan halen.
Bedankt voor weer een mooi verhaal en foto,s.

ellen

Tof allemaal en leuk dat jullie zoveel leuke mensen leren kennen